dijous, 19 de setembre del 2013

PROGRAMA D'ACCIÓ

PROGRAMA D'ACCIÓ


1- ORGANITZACIÓ I PLANIFICACIÓ:

. Creació d'una comissió ambiental.
. Introducció de la figura de l'eco-delegat a totes les aules.
. formació inicial en escoles verdes.
. Assessorament al centre.
. Creació d'un bloc d'escola verda i la cartellera verda.
. Creació del bloc de so-soroll.
. Celebració de la Fira Solidària.
. Promoure que l'educació ambiental formi part dels objectius curriculars dels centre.
. Implicació i participación activa de tota la comunitat educativa en temes ambientals.
. Difondre i fer publicitat de les accions i projectes.
. Col·laboració amb entitats del municipi.
. Ampliació d'activitats de formació i intercanvi.
. Vetllar pel seu manteniment.

2. GESTIÓ SOSTENIBLE

. Recollida selectiva: paper, residu orgànic, piles, tòners i tintes.
. Experiències d'educació ambiental realitzades al centre:
      - Paper reciclat a les aules i a les oficines.
      - Reducció de paper.
      - Ús d'una bossa de roba per a cada alumne.
     - Treball de l'hort.
     - Compostatge.
     - Reutilització dels llibres.
     - Alimentació saludable.
     - Projecte de la reducació de la contaminació acústica.
     - Projecte de la recollida de l'alumini.
     - Estalvi energètic a les aules.

3. CURRÍCULUM

Aspectes assolits:
- Projecte d'hort i compostatge a Educació Infantil.
- Taller d'hort pels alumnes de Cicle Inicial.
- Projecte sobre la contaminació acústica a Cicle Mitjà.
- Itinerari de paisatge.
- Es recullen les accions del projecte d'EV dins el Pla Anual.
- Enjardinament del pati d'EI i de les entrades a les aules.
- Fira solidària.
- Programació de sortides a l'entorn de Viladecavalls.
- Participar en l'Anella Verda de Terrassa.

 

COMITÉ AMBIENTAL

Amb la participació de:
- Mestres.
- Alumnes.
- Ajuntament.
- Famílies.
- Empresa de cuina.
- Empresa de neteja.
Es reuneix regularment al llarg del curs escolar i refan un pla d'actuacions actual cada curs.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Escriu el teu comentari: